Systemutvikler markedsinnsikt
Høres det ut som en match?
Firma: Norges Sjømatråd AS
Stillingstittel: Systemutvikler markedsinnsikt
Frist: 8.9.2024
Vi skal vinne verden for norsk sjømat og trenger kunnskapsrike hoder. Norges sjømatråd er stolt over å tilby deg muligheten til å bruke din kompetanse for Norges viktigste framtidsnæring. Vil du vinne verden sammen med oss?
Norges sjømatråd skal på vegne av sjømatnæringen maksimere verdien av norsk sjømat gjennom økt etterspørsel og kunnskap om norsk sjømat i utlandet, og bidra til økt etterspørsel og kunnskap om sjømat i Norge.
Våre kjerneområder er markedsføring, PR, markedsinnsikt, markedsadgang, kommunikasjon og beredskapsarbeid. Vårt virke bygger på verdens største database om sjømat globalt og nasjonalt.
Tittel: Systemutvikler
Avdeling for markedsinnsikt og markedsadgang
Nærmeste overordnede: Direktør, markedsinnsikt og markedsadgang
Formål
Sjømatrådets ambisjon er å ha verdens beste og mest brukervennlige sjømatdatabase som bidrar til reell beslutningsstøtte for norsk sjømatnæring. Den vi ansetter i denne stillingen skal designe, bygge og vedlikeholde systemer for datahåndtering. Dette inkluderer innsamling, rensing og analyse av data, og automatisering, sikring av datakvalitet og utvikling av systemer for deling av data i form av APIer. Vår nye systemutvikler vil bli avgjørende for å gi datadrevet innsikt til sjømatnæringen. Her hos oss vil du inngå i et tett samarbeid med våre dataanalytikere og systemutviklere.
Arbeidsoppgaver
Arbeid med, og integrasjon mot, vår dataplattform, basert på SAS.
- Utvikling av dataintegrasjoner vha. Python, R, Javascript, REST.
- Vedlikehold og videreutvikling av API-løsning basert på Microsoft Azure API Management og Kubernetes.
- Identifisere og ta i bruk nye og relevante datakilder for å kunne gi enda bedre beslutningsstøtte for interne og eksterne brukere.
- Automatisering av prosesser for innlasting og sjekk av data.
- Utforske mulighetene som ligger i bruken av maskinlæring og AI for å kunne ta beslutninger på et enda bedre grunnlag.
- Bidra i utviklingen av analytiske modeller i tett samarbeid med analyseteam.
- Samarbeid med analytikere for å forstå deres databehov og støtte de med nødvendige datasett.
Hvem søker vi?
- Du har kunnskap i programmeringsspråk som Python, Javascript, R, .Net eller Java.
- Erfaring med databaser (SQL), datalagringssystemer og ETL-prosesser.
- Fordel med kjennskap til git, devops, Azure og Kubernetes.
- Du har høyere utdanning innen informatikk, IT, dataingeniør eller tilsvarende. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Du er service-innstilt, positiv og en utpreget lagspiller som liker å jobbe i team.
- Du er interessert i, eller har erfaring med, maskinlæring og AI.
Har du kunnskap innenfor noen eller flere av områdene er du en aktuell kandidat.
Norges sjømatråd tilbyr den rette kandidaten:
- En givende jobb for en næring i vekst, et fagmiljø i stadig utvikling og utstrakt grad av samarbeid.
- Et godt arbeidsmiljø med dedikerte og resultatorienterte kolleger som vil gjøre en forskjell for sjømatnæringen.
- Konkurransedyktige lønns- og velferdsbetingelser.
Kontaktperson:
- Børge Lotre, direktør markedsinnsikt og markedsadgang
Epost: bl@seafood.no
Mobil: 982 19 413 - Kari Brøndbo, HR-direktør
Epost: kb@seafood.no
Mobil: 952 68 621
Søknadsfrist
- 08.09.2024
Om arbeidsgiveren
Norges sjømatråd (Sjømatrådet) er et statsaksjeselskap eid av Nærings- og fiskeridepartementet, og finansieres gjennom en lovpålagt avgift på eksport av norsk sjømat. Selskapets drøyt 80 medarbeidere gjør dette via verdiskapingsområdene markedsadgang, markedsinnsikt, markedsføring, PR og beredskap. Sjømatrådet har sjømatutsendinger i 13 land og gjør markedsinvesteringer i 27 land verden over. Hovedkontoret er i Tromsø, hvor omtrent 50 medarbeidere jobber i fagavdelinger og i viktige, operative støttefunksjoner for sjømatnæringen og marke
Om Norges Sjømatråd AS
Norges sjømatråd (Sjømatrådet) er et statsaksjeselskap eid av Nærings- og fiskeridepartementet, og finansieres gjennom en lovpålagt avgift på eksport av norsk sjømat. Selskapets drøyt 80 medarbeidere gjør dette via verdiskapingsområdene markedsadgang, markedsinnsikt, markedsføring, PR og beredskap.